Vår produkt –
så fungerar den
Vår produkt är designad så att du som bostadsaktör ska kunna erbjuda smart och relevant service genom hela kundresan, och lägga grunden för en bättre fastighetsaffär.
Vår produkt –
så fungerar den
Vår produkt är designad så att du som bostadsaktör ska kunna erbjuda smart och relevant service genom hela kundresan, och lägga grunden för en bättre fastighetsaffär.
Senaste teknologin
Med den senaste teknologin förändrar vi sättet som fastighetsbolagen kan skapa ökat värde och interagera med boende. Vår AI-lösning avlastar, möjliggör och hanterar processer för en personligt anpassad boendeupplevelse, med en ny nivå av service i vardagen.
Kundgränssnitt
Ett samlat gränssnitt i app eller web blir navet för allt som rör boendet. Här betalar boende räkningar, bokar gemensamma ytor, handlar extra service, får information och chattar med grannar och förvaltare. 88% laddar ner sin boendeapp vid inflyttning och över 70% använder appen varje vecka. I genomsnitt betalar 55-70% av alla användare sin hyra eller avgift via appen.
En innovation för bättre service
Användarvänliga gränssnitt ger mervärde till kund eftersom de effektivt samlar det mesta kring hemmet. I appen eller via web kan boende hantera all nödvändig funktionalitet som hyresbetalning, felanmälan, informationsflöden och bokningar för sina hem, men även ta del av noggrant utvalda tjänster och produkter som förbättrar hela boendeupplevelsen. Med bolagsspecifik data och AI effektiviserar vi även kärnprocesser så som kommunikation och felanmälan upp till 40%.
Förvaltning
- Betala hyran
- Inflyttningstjänst
- Utflyttningstjänst
- Smart ärendehantering
- Bibliotek
- E-signering
- Gästkonton
- Bokning
Kommunikation
- Community
- Anslagstavla
- Undersökning
- Kontakter
- Notisinställningar
- Chat (standard, AI, video)
Boendetjänster
- Produkter
- Tjänster
- Abonnemang
- Tillval
- Betalning
Smarta hem
- Visualisering av förbrukning
- Nyckeldistribution
- Digital access
- AI-lösning för inkommande ärenden
Adminpanel
Adminpanelen är ett kraftfullt verktyg för att konfigurera, hantera och följa upp på kundupplevelsen genom hela boendet. Den är rollbaserad och anpassad för att möta ett varierat behov hos medarbetare som kan arbeta från såväl dator som mobil, med utvalda moduler som behövs för det dagliga arbetet.
Här skapas kundresan genom hela boendet
I adminpanelen skapas och hanteras den varumärkesanpassade boendeupplevelsen som når ut till boende via appen. Vill ni inte arbeta i ett nytt gränssnitt har vi utvecklade APIer som gör att ni kan ta del av denna funktionalitet från befintligt fastighets- och CRM system.
Konfigurera
I detta läge skapas helhetsupplevelsen för boende med val av funktionalitet ner på fastighetsnivå för att kunna möta ett varierat behov hos olika kundsegment genom hela kundresan. Allting är varumärkesanpassat.
Hantera
Här hanterar medarbetare ärenden, erbjuder tjänster i marknadsplatsen, lägger upp informationsdokument, ordnar med bokningsbara resurser, kommunicerar och mycket, mycket mer.
Följ upp
Här visas kundinsikter som användarengagemang samt vilka boendetjänster som väcker störst intresse. Insikter som blir grunden till relevanta beslut kring det fortsatta arbetet med boendeupplevelsen.
Utbud av boendetjänster
Från dag ett kan du som bostadsaktör erbjuda noggrant utvalda, upphandlade och integrerade boendetjänster från vårt färdiga sortiment, direkt till boende i appen. Vi gör hela jobbet och har ett dedikerat team som utvärderar de bästa leverantörerna inom respektive kategori för de områden som vi vet att boende har behov av och vill köpa via sin hyresvärd eller styrelse.
Ett färdigpaketerat utbud av tjänster
Försäkring
Automatisk försäkring för hem och boendekostnad direkt från inflyttning i upp till 3 månader.
Förvaring
Smart magasinering med digital översikt och on-demand leverans direkt till hemmet.
Elavtal
Slå på elen med några klick och slipp ha koll på anläggningsID och ta kontakt med tidigare el-leverantör
Tjänster i hemmet
RUT och ROT-tjänster med allt från flyttstäd och flytthjälp till att renovering och hemtjänst.
Tv och bredband
Gratismånader med TV-kanaler och individuella priserbjudanden för bredband tillgängliga för den specifika fastigheten
Säkerhet
Brandsäkerhetsprodukter och first aid kit att snabbt klicka hem
Kundinsikt
Få tillgång till lättöverskådlig data för att öka din kundkännedom, fatta insiktsfulla beslut, ge mer relevant service och öka konverteringen.
Affärsutveckla med rätt insikter
Lär dig vad dina kunder efterfrågar och har behov av och utveckla din affär baserat på data och insikter. Med vår data får du löpande information om de funktioner som används oftast, vilken boendetjänst som är mest uppskattad och hur dina kunder använder appen och mycket mer. På så sätt kan du öka relevans och träffsäkerhet av din service.
Kundkännedom som ger resultat
Kundkännedom leder till relevant service , ökat förtroende och möjligheten att kunna erbjuda rätt service vid rätt tillfälle.
Här ser du ett best-case exempel från en av våra kunder.
-
58%
Handlar el-avtal
-
100%
Handlar hemförsäkring
Integrationer
Avy samarbetar med majoriteten av Nordens ledande fastighetssystem och ett stort antal serviceleverantörer som är bäst inom sitt område. Detta gör att vi kan leverera en integrerad tjänst med bred funktionalitet och minimal handpåläggning för verksamheten.
Vi pratar med andra system i er verksamhet
Vår lösning kan integreras med ert fastighets- och övriga IT-system för att fungera med interna verksamhetsprocesser och ge en sömlös användarupplevelse för hela organisationen.
Avy API
Vårt öppna API används för robusta integrationer med Avy. APIet omfattar merparten av vår plattform med hyresgästdatabas, hyresavier, kundfakturor, bibliotek, community, IMD samt bokning.
Inbäddade funktioner
Detta ramverk möjliggör att visa funktioner som finns på andra ställen som 'Mina Sidor' direkt i boendeappen och används när integrationer via APIer inte är den bästa vägen framåt.
Standardintegrationer
Avy bygger och underhåller även ett antal standardintegrationer där vi använder oss av branschstandarder som FAST API, och APIer från samarbetspartners för att skapa sömlösa integrationer.
Avys digitala ekosystem
Starka samarbeten, integrationer och fungerande API:er är vad som krävs för att kunna erbjuda en heltäckande digital service som ingen enskild leverantör kan erbjuda. Det är även en förutsättning för smidig implementation som bidrar till kostnadsbesparingar på flera fronter hos kundens organisation. Här ser du en översikt av befintliga system som vi kan integrera mot.