Welcome to our resources page

Filled with knowledge and insights on how housing companies can create value throughout the tenant journey.

View all

View all

Video / Kostnadsbesparingar

Avy-Tmpl webinar: Har vi råd att inte engagera hyresgästerna?

Tiderna vi lever i ställer högre krav på kostnadseffektiviseringar och hållbarhet. Idag har inget bostadsbolag råd att inte bry sig om hyresgästerna. Många har upptäckt att en nöjd hyresgäst med en god relation till sin hyresvärd kan vara bolagets bästa resurs. Då handlar det om att förstå begreppet kundresa och att ge hyresgästen rätt verktyg för att bli engagerad.

2022.12.15

Video / Kundnöjdhet

En ny dimension på boendes vardag

Vad innebär en boendeapp för bostadsbolag och boende? I detta avsnitt pratar vi om hur en integrerad plattform skapar en ny dimension på det samlade gränssnitt som boendeappen kan bli när vi går utanför den traditionella kommunikationsfunktionen och breddar erbjudandet av funktioner till allting som behövs i vardagen för boendet

2022.10.12

Video / Kundnöjdhet

Vad kan Tenant Experience lösningar erbjuda som göra att boende blir nöjdare och trivs bättre?

För hyresgäster kan mötet med sin hyresvärd genom hela kundresan ofta förenklas. Genom att ta bort komplexitet och förenkla mötet upplever boende en merservice och förbättrad boendeupplevelse i viktiga aspekter som felanmälan, betalning, bokning och kommunikation. Allt detta pratar vi om i detta avsnitt.

2022.10.12

Video / Kundnöjdhet

När blir Tenant Experience en hygienfaktor för boende och bostadsaktörer?

Digitala förväntningar är höga hos dagens hyresgäster vad gäller boendet såväl som för kontor. ”Det finns ingen skillnad mellan generationer längre – detta är ett nytt krav för boende och det finns ett tydligt behov för en modern lösning som tar hand om hyresgästens vardagsproblem på ett enkelt sätt” säger Henrik Svanqvist.

2022.10.12

Video / Kundnöjdhet

Varför börjar bostadsbranschen intressera sig mer för slutkund?

Många bostadsaktörer går från att erbjuda betong och kvadrat till att erbjuda ett hem och en upplevelse för individ eller familj. I bostaden konsumeras allt från bredband, rut- och rot tjänster och annan service kopplat till hemmet. Då behöver man som bostadsaktör förstå hur och när man kan erbjuda sina hyresgäster tjänster, och vara en garant för trovärdiga aktörer bakom detta.

2022.10.12

Video / Kundnöjdhet

Varför är Tenant Experience så viktigt just nu och hur står sig Sverige internationellt?

Svenska konsumenter ligger långt fram inom digitalisering, med internet, mobiltelefoni med mera. Individer är mogna digitalt. Fastighetsbranschen har inte riktigt följt med hittills men nu börjar det hända saker, och mycket händer inom kategorin tenant experience. "Man kan inte bara jobba med kostnader utan behöver hitta nya intäkter, förstå sina kunder bättre och förstå sin produkt" säger Christoffer Börjesson, Stronghold.

2022.10.12

Video / Kundnöjdhet

Bostadsbranschens utveckling inom Tenant Experience och samgåendet mellan Avy och Tmpl

Bostadsbranschen håller på att mogna vad gäller tenant experience och Avy och Tmpl som de enskilt två största aktörerna gick samman. ”Enorma summor går in i produkt och skalbarhetsfrågor och vi kan tillsammans ta de kostnaderna på ett bättre sätt och erbjuda en ledande produkt i Norden” säger Henrik Svanqvist i detta avsnitt på Realplay.

2022.10.12

Articles / Kundnöjdhet

Tenant Experience, boendes behov, mognad i fastighetsbranschen och digital teknik som möjliggörare att gå från insikt till handling

På Almedalen 2022 stod Avy-Tmpl på scen tillsammans med AktivBo och pratade om Tenant Experience. Här är fem frågor till panelen som summerar vårt seminarium i Almedalen 2022. På Scen: Jon Svensson och Frida Kullh, AktivBo samt Henrik Svanqvist och Petter Arvidsson, Avy-Tmpl. Moderator va Harry McNeil, Selma Bostad.

2022.09.06

1/1

Subscribe to our newsletter!

And stay updated on the latest happenings with us, industry and customer insights, product news and much more.