
Welcome to our resources page
Filled with knowledge and insights on how housing companies can create value throughout the tenant journey.
Video

Hur arbetar bostadsbolag med boendetjänster idag?
Det har pratats länge om vilken ytterligare service en fastighetsägare kan erbjuda sina kunder utöver själva bostaden. Kvalitetssäkrade tjänster som ökar tryggheten för boende och sänker risken för fastighetsvärden är ett tema som ligger många bostadsaktörer, privata som allmännyttiga varmt om hjärtat. Gisela Bosco på MKB kommentarer även på vikten av enkelheten i det hela ”vi ställer krav på våra hyresgäster att de ska vara hemförsäkrade när de flyttar in och med ett digitalt verktyg blir det så mycket enklare för dem” Hör mer vad Gisela Bosco, MKB och Magnus Jägre, SBS har att säga på temat.
2023.05.16

Vad kan en boendeapp erbjuda hyresgästerna?
Vad är den stora skillnaden mellan app och webb för hyresgäster? Hur kan bostadsbolagen jobba för att erbjuda digital funktionalitet som fungerar bra utifrån hyresgästernas perspektiv, och varför är användarvänlighet viktigt? Gisela Bosco, chef för kundinnovation på MKB kommenterar på kundernas förväntan om en lättillgänglighet i att kunna hantera boendet oberoende av tid och plats.
2023.02.01

Kostnadseffektiviseringar med Avy- Tmpls boendeplattform
Hur har kunder som Studentbostäder i Norden och MKB sparat pengar genom Avy-Tmpls boendeplattform? Hör vad Gisela Bosco, chef kundinnovation på MKB och Magnus Jägre, hållbarhets- och innovationschef säger, om alltifrån inflyttningsprocessen till digitala nycklar, kommunikation och grannforum.
2023.01.25

Avy-Tmpl webinar: Har vi råd att inte engagera hyresgästerna?
Tiderna vi lever i ställer högre krav på kostnadseffektiviseringar och hållbarhet. Idag har inget bostadsbolag råd att inte bry sig om hyresgästerna. Många har upptäckt att en nöjd hyresgäst med en god relation till sin hyresvärd kan vara bolagets bästa resurs. Då handlar det om att förstå begreppet kundresa och att ge hyresgästen rätt verktyg för att bli engagerad.
2022.12.15

En ny dimension på boendes vardag
Vad innebär en boendeapp för bostadsbolag och boende? I detta avsnitt pratar vi om hur en integrerad plattform skapar en ny dimension på det samlade gränssnitt som boendeappen kan bli när vi går utanför den traditionella kommunikationsfunktionen och breddar erbjudandet av funktioner till allting som behövs i vardagen för boendet
2022.10.12

Vad kan Tenant Experience lösningar erbjuda som göra att boende blir nöjdare och trivs bättre?
För hyresgäster kan mötet med sin hyresvärd genom hela kundresan ofta förenklas. Genom att ta bort komplexitet och förenkla mötet upplever boende en merservice och förbättrad boendeupplevelse i viktiga aspekter som felanmälan, betalning, bokning och kommunikation. Allt detta pratar vi om i detta avsnitt.
2022.10.12

När blir Tenant Experience en hygienfaktor för boende och bostadsaktörer?
Digitala förväntningar är höga hos dagens hyresgäster vad gäller boendet såväl som för kontor. ”Det finns ingen skillnad mellan generationer längre – detta är ett nytt krav för boende och det finns ett tydligt behov för en modern lösning som tar hand om hyresgästens vardagsproblem på ett enkelt sätt” säger Henrik Svanqvist.
2022.10.12

Långsiktig lönsamhet i förbättrade kundupplevelser
Det finns tydliga behov av boenderelaterade tjänster hos hyresgäster som naturligen kan erbjudas av bostadsaktörer men som traditionellt setts har lämnats till andra aktörer. Med kundinsikt och goda kundrelationer är det enklare att förstå vad boende vill ha och sedan tillmötesgå detta behov med nya och kurerade tjänster. I detta avsnitt pratar vi om hur man gör detta i praktiken.
2022.10.12

Handlar proptech bara om att spara pengar?
Fastighetsbranschen har länge fokuserat på värdeökningen av fastigheter med stark kunskap om kostnadssidan. Här har proptechlösningar använts som ett medel för att spara pengar. Kostnadsbesparingar har, och fortsätter vara viktigt för fastighetsägare men nu börjar intäkter och upplevelser ses som ytterligare en viktig faktor. Detta är ett nytt steg och handlar om hur fastighetsägare ytterligare kan tillföra värdeskapande i boenderesan.
2022.10.12

Varför börjar bostadsbranschen intressera sig mer för slutkund?
Många bostadsaktörer går från att erbjuda betong och kvadrat till att erbjuda ett hem och en upplevelse för individ eller familj. I bostaden konsumeras allt från bredband, rut- och rot tjänster och annan service kopplat till hemmet. Då behöver man som bostadsaktör förstå hur och när man kan erbjuda sina hyresgäster tjänster, och vara en garant för trovärdiga aktörer bakom detta.
2022.10.12