Avy är en digital boendeplattform som samlar allt som rör en hyresgästs boende på ett och samma ställe. Genom Avy kan du som hyresgäst eller fastighetsägare- och förvaltare enkelt hantera ärenden som hyresbetalningar, felanmälningar, bokningar av gemensamma utrymmen och kommunikation.
Fastighetsägare- och förvaltare: Kontakta Avy här för ett första möte.
Boende: För att börja använda Avy, ladda ner "Boendeappen Avy" från App Store eller Google Play. Efter nedladdning loggar du in med BankID eller annan verifieringsmetod som din hyresvärd eller bostadsrättsförening har valt.
Avy erbjuder en rad funktioner för att underlätta och effektivisera boendeupplevelsen, inklusive:
- Digital hyresbetalning
- Felanmälan och ärendehantering
- Bokning av gemensamma resurser som tvättstuga eller övernattningslägenhet
- Kommunikation med hyresvärd
- Tillgång till boenderelaterade tjänster och erbjudande
Observera att tillgängliga funktioner kan variera beroende på vad din hyresvärd eller fastighetsförvaltare har aktiverat för just din fastighet.
För boende: För att göra en felanmälan, logga in i appen och navigera till sektionen för felanmälningar. Fyll i detaljer om problemet och skicka in din anmälan. Du kan sedan följa statusen för ditt ärende direkt i appen.
För boende: Ja, om din hyresvärd har aktiverat denna funktion kan du boka gemensamma utrymmen som tvättstuga, övernattningslägenhet eller mötesrum direkt via appen.
För boende: Ja, Avy följer gällande dataskyddslagar och använder säkerhetstekniker för att skydda dina personuppgifter. För mer information, se vår integritetspolicy på avy.se.
För Fastighetsägare- och förvaltare: Ja. Kontakta Avy här för ett första möte.
För boende: Avy är kostnadsfri för dig som boende. Eventuella kostnader för specifika tjänster eller erbjudanden inom appen framgår tydligt innan du väljer att använda dem.