.png)
Avy fortsätter att driva utvecklingen av branschspecifik AI. Nu tar vi nästa steg genom att lansera Public Davy – en publik version av vår AI-agent som gör det möjligt för fastighetsbolag att möta sina kunder redan på startsidan, utan inloggning.
I denna intervju berättar Avys team mer om vad Public Davy är, varför den utvecklats och hur fastighetsbolag snabbt kan komma igång.
Public Davy är, precis som namnet antyder, en publik version av vår AI-agent Davy. Där den ordinarie Davy hjälper boende i inloggat läge, tar Public Davy ett steg längre och kliver ut i det öppna. Nu kan fastighetsbolagens webbplatsbesökare få snabb hjälp direkt från startsidan – oavsett om det handlar om att hitta rätt information, förstå processer eller komma i kontakt med rätt del av organisationen. Fastighetsbolag kan även addera Public Davy på valfri webbtjänst, t.ex. uthyrningen där boende kan ställa frågor om lediga objekt etc.Syftet är enkelt: Förenkla kommunikationen. Minska söktiden. Avlasta kundservice. Skapa mer trygga och nöjda boende.
Det finns många AI-agenter och generiska chatbottar på marknaden. Men de flesta saknar en avgörande komponent: branschkunskap och kontext.
“Davy är expert på fastighetsbranschen. Det är inte en generell AI-agent som ska kunna lite om allt – utan en som är tränad, förstärkt och anpassad efter just fastighetsförvaltning och boenderelationer. Petter Arvidsson, CPO, Avy.
Public Davy kombinerar Avys djupa branschförståelse med kundernas egna riktlinjer, rutiner och FAQ:er. Det innebär att varje fastighetsbolag kan skapa en unik, företagsanpassad AI-upplevelse – samtidigt som de får tryggheten i en AI-agent designad specifikt för deras verksamhet.
Implementeringen är skapad för att vara snabb och smidig, utan tunga projekt eller långa IT-spår.
Enkel uppstart – 2 till 4 veckor
Ett Public Davy-projekt sträcker sig vanligtvis över två till fyra veckor, beroende på vilket innehåll och vilka funktioner kunden önskar.
En egen kunskapsbank
Varje kund får tillgång till en användarvänlig kunskapsbank där de själva kan:
Det är här den magiska kombinationen uppstår – kundens egen kunskap, förstärkt av Davys inbyggda branschkompetens.
Public Davy levereras alltid med en grundläggande kunskapsmodul från Avy, baserad på best practice inom branschen. Därefter bygger fastighetsbolaget vidare utifrån sina processer och behov.
Public Davy öppnar upp för nya arbetssätt – både operativt och kundnära:
För många bolag blir Public Davy också ett steg mot mer datadriven kundservice, där AI hjälper till att samla insikter om vad besökare söker och var informationsluckor finns.
För den som vill fördjupa sig har vi tagit fram en Masterclass som ger en överblick av Davy och introducerar Public Davy. Eller boka en demo redan idag så berättar vi mer!
Varje månad ger vi dig de senaste händelserna från oss, branschinsikter, nyheter i produkten och mycket mer.
