
Välkommen till kunskapsbanken
Här finner du kunskap och insikter om hur bostadsaktörer kan skapa ökat värde i boenderesan.
Allt innehåll

Säg hej till Davy!
Möt Davy, världens första AI chatbot som är utvecklad exklusivt för fastighetsbranschen! Davy tar hand om hela boenderesan med start i ärendehanteringen. Chatboten erbjuder ökad tillgänglighet, kvalitet och service – till en väsentligt lägre kostnad än traditionell förvaltning.
2023.11.02

Varför just Davy?
Davy är unik. Den är utvecklad för fastighetsbolag i nära samarbete med våra kunder. Den är fullt integrerad i förvaltningens processer och levererar personligt anpassade svar till hyresgästen. Det bästa? Davy är redo att sätta igång och arbeta direkt.
2023.11.02

En chatt med Davy
Vi tar en pratstund med Davy som är tillgänglig under dygnets alla timmar och kan kommunicera på många olika språk. Om Davy stöter på en fråga den inte kan besvara skickas ärendet vidare till förvaltningen med hög kvalitet. Allt för att förenkla och förbättra vardagen för såväl fastighetsbolag som boende.
2023.11.02

Vad kan en boendeapp erbjuda hyresgästerna?
Vad är den stora skillnaden mellan app och webb för hyresgäster? Hur kan bostadsbolagen jobba för att erbjuda digital funktionalitet som fungerar bra utifrån hyresgästernas perspektiv, och varför är användarvänlighet viktigt? Gisela Bosco, chef för kundinnovation på MKB kommenterar på kundernas förväntan om en lättillgänglighet i att kunna hantera boendet oberoende av tid och plats.
2023.02.01

Kostnadseffektiviseringar med Avy- Tmpls boendeplattform
Hur har kunder som Studentbostäder i Norden och MKB sparat pengar genom Avy-Tmpls boendeplattform? Hör vad Gisela Bosco, chef kundinnovation på MKB och Magnus Jägre, hållbarhets- och innovationschef säger, om alltifrån inflyttningsprocessen till digitala nycklar, kommunikation och grannforum.
2023.01.25

Avy-Tmpl webinar: Har vi råd att inte engagera hyresgästerna?
Tiderna vi lever i ställer högre krav på kostnadseffektiviseringar och hållbarhet. Idag har inget bostadsbolag råd att inte bry sig om hyresgästerna. Många har upptäckt att en nöjd hyresgäst med en god relation till sin hyresvärd kan vara bolagets bästa resurs. Då handlar det om att förstå begreppet kundresa och att ge hyresgästen rätt verktyg för att bli engagerad.
2022.12.15

Hur kan man hjälpa hyresgäster att hushålla med el i en tid då elkostnader skenar?
Bland många boende finns en stark oro just nu över skenande elpriser och ökade fasta kostnader. Vissa av dessa kostnader som exempelvis både värme och vatten påverkar även hyresvärdens ekonomi. Så vad kan man göra som bostadsaktör för att landa i en så hållbar situation som möjligt för båda parter?
2022.11.23

Långsiktig lönsamhet i förbättrade kundupplevelser
Det finns tydliga behov av boenderelaterade tjänster hos hyresgäster som naturligen kan erbjudas av bostadsaktörer men som traditionellt setts har lämnats till andra aktörer. Med kundinsikt och goda kundrelationer är det enklare att förstå vad boende vill ha och sedan tillmötesgå detta behov med nya och kurerade tjänster. I detta avsnitt pratar vi om hur man gör detta i praktiken.
2022.10.12

Handlar proptech bara om att spara pengar?
Fastighetsbranschen har länge fokuserat på värdeökningen av fastigheter med stark kunskap om kostnadssidan. Här har proptechlösningar använts som ett medel för att spara pengar. Kostnadsbesparingar har, och fortsätter vara viktigt för fastighetsägare men nu börjar intäkter och upplevelser ses som ytterligare en viktig faktor. Detta är ett nytt steg och handlar om hur fastighetsägare ytterligare kan tillföra värdeskapande i boenderesan.
2022.10.12