Sveafastigheter Bostad väljer Avy

16 november, 2018

Sveafastigheter Bostad digitaliserar sina bestånd och väljer att rulla ut boendeappen Avy till sina hyrestgäster. Avy ska förenkla vardagen för miljontals hyresgäster och erbjuder alltifrån flexibla lösningar för hyresbetalning, enkla uppgraderingar till hemmet och unika tjänster knutna till boendet

Sveafastigheter Bostad bygger och förvaltar hyresbostäder i Mälardalen med fokus på hållbarhet, funktion och kundnöjdhet. Företaget förvaltar idag 500 lägenheter och ämnar leverera ytterligare 500 lägenheter per år för inflyttning.

”Vårt fokus är välmående och trivsel för våra boende. I en allt snabbare värld väntar sig våra kunder givetvis att vi hänger med i utvecklingen för att underlätta deras vardag i hemmet. Vi kan inte se ett bättre sätt att göra detta än med Avy” säger Per Wallgård, fastighetschef på Sveafastigheter Bostad.

Utöver förenklad kommunikation där Sveafastigheter Bostad nu snabbt kan nå ut till sina hyresgäster så kan de även med hjälp av Avy erbjuda unika betalningslösningar för hyran, samt enkelt och snabbt se önskemål och intressen kring förändringar och uppgraderingar till de boendes hem.