SBB

”Vi vill vara en modern hyresvärd och stärka hyresrätten som boendeform. Avys digitala verktyg bidrar mycket till detta”

Med ett starkt kundfokus och önskan om att förenkla relationen mellan förvaltning och boende valde SBB att implementera Avys lösning över hela sitt bostadsbestånd. Steg ett blev ett lyckat projekt tillsammans med företagets ekonomiska förvaltare Newsec där en integrerad lösning för aviseringsrutiner tillgängliggjort betalningsflödet direkt i appen.

Avys plattform blev även en grundsten för att möjliggöra en bredare fastighetsaffär och nya intäktsströmmar genom nytänkande service och i steg två har modul för tillval och boendetjänster rullats ut. Förmånliga elavtal och hemförsäkringar erbjuds nu till alla drygt 9,000 lägenheter i beståndet, där enkel hantering kan ske digitalt direkt i appen vid tillträde eller senare skede. Tillvalsprocessen har förenklats och appen använts nu flitigt för att sondera intresse och förverkliga önskemål om att installera såväl säkerhetsskåp som säkerhetsdörr i boendes hem.

Utöver ovannämnda funktioner erbjuds även kommunikation, digital tvättstugebokning och visualisering av elförbrukning i boendeappen.

Peter Olausson, bostadschef på SBB säger: ”Vi vill vara en modern hyresvärd och stärka hyresrätten som boendeform. Avys digitala verktyg bidrar mycket till detta då vi nu enkelt kan erbjuda bättre service till en mindre kostnad. Verktyget har även fungerat som en katalysator av innovation internt och lokala förvaltare har börjat engagera sig i att hitta och erbjuda lokala tjänster till boende via appen – jättekul att kunna arbeta så personligt tycker vi”

Kundcase

Här kan du läsa om hur Avy löst utmaningar och vidarearbetat möjligheter tillsammans med kunder.