Sveafastigheter

”Vi skapade tid för våra hyresgäster”

Sveafastigheter och Avy inledde sitt samarbete först och främst för att se till så förvaltningen kunde ske så hållbart som möjligt. Här fanns många uppenbara delar som skulle kunna frigöra tid till annat, som både papperslappar i trapphus och pappersfakturor. Det blev snabbt tydligt att många fler rutiner kunde effektiviseras vilket tillåtit Sveafastigehter att möta sina kunder på ett mer proaktivt sätt.

Genom ökad förståelse för vad kunderna vill ha har Sveafastigheter kunnat erbjuda sina kunder en modernare boendeupplevelse. Sveafastigheter är mycket nöjda och har sett sina förväntningar överträffas då samarbetet har låst upp tid och resurser för att arbeta närmre hyresgäster ännu bättre än tidigare. ”Vi är mycket nöjda med Avy och skapade tid för våra hyresgäster genom effektiviserade processer”, säger Harry McNeil, marknads -och hållbarhetschef, Sveafastigheter.

Avy har även varit ett stöd för Sveafstigheter att bli ännu starkare i sitt eget tjänsteutbud och skapa verklig hållbar och trygg stadsutveckling. Där sticker den subventionerade läxhjälpen som Svea erbjuder via Avy ut som en lyckad satsning där familjer och grannar möts, delningsekonomiska aspekter kan erbjudas och tomma lokaler blir väl använda.

Kundcase

Här kan du läsa om hur olika fastighetsägare och Avy har löst utmaningar och vidarearbetat möjligheter tillsammans.